SILMO, ediția a 48-a (Paris Nord Villepinte, Franța)

25/09/2015 - 28/09/2015

 

SILMO (Salon International de la Lunetterie, de l’optique oculaire et du Matériel pour Opticiens) se desfășoară anual în orașul luminilor, fiind expoziția de toamnă ce-şi propune să promoveze inovaţia şi creativitatea în sectorul articolelor destinate îngrijirii vederii. SILMO este mai mult decât un salon, este un adevărat motor de business ce găzduiește întâlniri de afaceri capabile să provoace noi experințe și să genereze noi oportunități. Începând cu 2010, SILMO este organizat în complexul expoziţional Paris Nord Villepinte situat în partea de nord a Parisului, în vecinătatea aeroportului internațional Charles de Gaulle.

Pe parcursul a 3 zile, SILMO oferă vizitatorilor o bogată gamă de rame și ochelari de soare, precum și lentile, lentile de contact ori echipamente optice de înaltă precizie. SILMO este locul unde sunt prezente inovaţii din toate sectoarele fie că ne referim la optică, optometrie, industria ochelarilor sau echipamentelor pentru măsura și controlul ochelarilor ori a celor pentru investigații oculare.

După 48 de ediții, SILMO este considerată cea mai mare galerie comercială internațională din sectorul opticii medicale, o expoziție în care 894 de companii își etalează 1350 de branduri aflate la confluența sănătății oculare, tehnologiei, modei sau formării profesionale. Ediția SILMO 2015 constituie un punct de referință în istoria salonului, universul său fiind divizat în patru linii principale de interes:

1)      Silmo Mode – reliefează cele mai recente colecții de ochelari, monturi de avangardă sau eclectice, abordări ecologice sau orientări stilistice din zone diferite – ochelari pentru sport, copii sau lux, constituind un veritabil forum de tendințe.

2)      Silmo Santé grupează sectorul lentilelor oftalmice și al contactologiei, precum și tehnicile specifice ce asigură tratarea deficiențelor de vedere.

3)      Silmo Innovation integrează Lab Fab, locul unde sunt etalate tehnologii recente și unde specialiștii în echipamente optice află cerințele punctului de vânzare.

4)      Silmo Formation sau Silmo Academy este zona destinaă informării si formării continue, prin intermediul conferințelor, simpozioanelor sau atelierelor.

Punctele forte ale acestui salon sunt opera regretatului Guy Charlot, cel care a reuşit să transforme acest eveniment într-o manifestare de importanţă internaţională prin câteva elemente unice: decernarea trofeului suprem al industriei de profil (Silmo d`Or, 1994), zona dedicată designerilor (Silmo Village, 1996), Space Vision Low (1997) şi, mai recent, reuniunea ştiinţifică Silmo Academy (2010).

————————————————————–

SILMO d`Or – una din emblemele SILMO

Trofeul SILMO d`Or este o distincție acordată inovației, ce recompensează creativitatea și originalitatea din sectorul opticii medicale și îngrijirii vederii. În rândurile tuturor profesioniștilor, fie producători sau distribuitori, fie opticieni sau prescriptori, decernarea trofeelor SILMO d`Or este asociată cu festivitatea acordării premiilor Oscar din cinematografie și constituie recunoașterea la scenă deschisă a valorilor intrinseci ale acestui domeniu: inovația tehnologică și creativitatea autentică, originalitatea designului și calitatea excepțională a oricărui detaliu. Ajunse la cea de-a XXII-a ediție, galele SILMO d`Or au premiat 253 de câștigători, 129 fiind laureați de origine franceză.

Alegerea viitorilor câștigători SILMO d`Or este sarcina unui juriu compus din opt membri ce provin din diverse medii (designeri, artiști, jurnaliști, experți din fiecare categorie, reprezentanți ai marilor grupuri de achiziție etc) și care, împreună cu președintele SILMO, evaluează candidații înscriși în fiecare din cele 8 categorii de referință: lentile sau dispozitive pentru vedere, vedere deficitară, ochelari pentru copii, ochelari pentru sport, monturi de vedere, ochelari de soare, materiale-echipamente și inovație tehnologică în domeniul monturilor optice.