Ad Lib

 

Catalogul Ad Lib – Optical 2025 (Feb)

Ad Lib ● Etimologie

Ad Lib este un termen derivat din expresia latină, “Ad libitum”, care înseamnă “fii liber” sau “după voie” ori “cum vă place”. În prezent, semnificația “Ad Lib” este utilizată în domeniul muzical pentru a eticheta sesiuni live de improvizații.

 

Ad Lib ● colecție situată la granița dintre modă, tehnologie, sport și cultura pop

Ad Lib e cel mai tânăr brand din portofoliul – culorile și formele monturilor se inspiră din cele mai recente tendințe ale modei, tehnologiei, sportului și culturii pop. Prima colecție de rame de ochelari Ad Lib a fost lansată în 2010,  dorind să contrazică mitul potrivit căruia ramele din titan sunt întotdeauna culorate în nuanțe de gri, negru sau maro, fiind concepute pe gustul unui segment matur de purtători. Ad Lib extinde adresabilitatea colecțiilor Charmant către publicul tânăr, designul ramelor exprimând vitalitate, prospețime, vioiciune.

 

Ad Lib ● flexibilitate, biocompatibilitate, durabilitate și confort în purtare

Detaliile transformă fiecare ramă Ad Lib într-o piesă distinctivă, capabilă să reflecte stilul și gustul personal. Făcând apel la aliaje de titan și tehnologii dezvoltate de Charmant, monturile Ad Lib sunt caracterizate de proprietăți fizice ce le asigură un comportament peste media altor colecții de ochelari din aceeași categorie.

 

Ad Lib (2010) ● ancorată în cultura urbană, colecția se adresează ambelor genuri

Ad Lib se adresează tuturor purtătorilor ce-și exprimă cu dezinvoltură personalitatea și se bucură de modă.

 

Noua generație Ad Lib (2024)  rame ce pot schimba perspectivele

Considerate drept “rame ce pot schimba perspectivele”, cele 18 modele Ad Lib din colecția toamnă-iarnă 2024-2025 sunt mesagerele unui cumul de schimbări ce urmăresc repoziționarea mărcii și atragerea unui număr mai mare de fani în comunitatea Ad Lib. În actualul discurs narativ al brandului, ramele Ad Lib nu mai sunt doar generatoare de impresii pozitive, ci au căpătat rolul unor vectori culturali a căror semnificație marchează valoarea inovației și creativității puse în slujba progresului umanității.

Trecând peste modificarea identității vizuale și amplificarea paletei de materiale utilizate – frontaluri din titan, acetat de celuloză sau aluminiu, aplicații locale din Grilamid TR90 – o schimbare majoră se referă la asocierea dintre designul monturii și denumirea modelelor. Pornind de la sloganul colecției Ad Lib – “culori în mișcare”, designerul Nicolas Berne a ales istoria recentă ca sursă de inspirație, selectând din secolul trecut acei oameni vizionari care au mișcat lumea în diverse sectoare de activitate. Practic, pentru denumirea ramelor Ad Lib se apelează la numele mic al unor personalități marcante, vizionari capabili să schimbe perspective în domeniile pe care și-au pus amprenta.

Spre exemplu, pentru modelele masculine, întâlnim apelativele Henry (Ford) din domeniul auto – Ford este fondatorul industriei auto americane – Frank (Lloyd Wright) din arhitectură – Wright este considerat cel mai mare arhitect american al tuturor timpurilor, Ennio (Morricone) – unul din mai mari și mai prolifici compozitori italieni de muzică de film, Raymond (Loewy) din designul industrial – Loewy este supranumit părintele designului industrial, Stanley (Kubrick) – unul din regizorii importanți ai cinematrografiei mondiale ori Peter (Lindbergh) unul din cei mai renumiți fotografi germani de modă.

În cazul modelelor feminine, apar numele unor personalități precum Shirley (Scott) – considerată the Queen of the Organ, Mary (Quant) – figură emblematică a modei britanice din anii `60, Ursula (Le Guin) – o celebră scriitoare americană de literatură științifico-fantastică – ori Ray (Eames) – împreună cu soțul său Charles sunt considerate unele din cele mai influente forțe creative ale secolului XX în domeniul designului industrial.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Începând cu luna martie 2017, colecţiile de ochelari Ad Lib fabricate de sunt distribuite în România de către Sover Optica.

Apăsând aici, puteți vizualiza videoclipul campaniei de imagine Ad Lib Charmant.