1993, februarie
Sover Italian Eyes intră pe piața natională de articole optice, lansarea brandului reprezentând o acțiune de pionierat ce va marca întreaga evoluție a societatii. Sover Italian Eyes constituie prima colecție unitară de ochelari de soare din România postdecembristă, impactul ei pozitiv asigurând brandului Sover un loc privilegiat în randul purtătorilor, iar societății Sover Impex România statutul de deschizător de drumuri.
1995, septembrie
Are loc prima ediție a Întâlnirii Partenerilor Sover Optica, un eveniment corporatist care va deveni tradițional în rândul profesioniștilor vederii din România. Cercul Militar Central a fost ales sa găzduiască acest prim eveniment anual.
1996
Sover Impex Romania adaugă în portofoliul sau distribuția lentilelor oftalmice corectoare Buchmann, devenite ulterior Hoya.
1998, septembrie
În cadrul celei de-a IV-a editii a Întâlnirii Partenerilor Sover Optica, are loc lansarea echipamentelor din gama Accura, mașini de șlefuit lentile pe contur produse de compania franceză Briot.
1999, 17 noiembrie
In cadrul celei de-a V-a editii a Întâlnirii Partenerilor Sover Optica, este lansata gama de echipamente japoneze Shin-Nippon destinate cabinetelor oftalmologice si atelierelor de optica medicala. Cu acest prilej, sunt lansate cele trei colectii de ochelari Cotton Club, Clark si Coliseum produse sub licenta proprie de catre Trevi Coliseum – Italia. Evenimentul a fost gazduit de JW Marriott Grand Hotel din Bucuresti.
2000
Societatea deschide primul magazin Sover Optica-Optometrie, in Bucuresti, pe Calea Dorobanti cu obiectivul de a prezenta consumatorilor romani un mod inovativ de integrare a celor trei activitati desfasurate pentru ingrijirea vederii: verificarea acuitatii vizuale in cabinete dotate tehnic la nivelul anului 2000, asistenta de specialitate pentru selectarea celor mai potrivite rame si lentile pentru corectie optica si realizarea ochelarilor de vedere intr-un laborator modern. Magazinul a functionat ca show-room operational pentru prezentarea diverselor alternative de echipamente si aparatura pentru dotarea magazinelor de optica, a cabinetelor medicale si a laboratoarelor de montaj ai ochelarilor de vedere.
2003, 8 februarie
In cadrul celei de-a VIII-a editii a Întâlnirii Partenerilor Sover Optica, este aniversata implinirea primilor 10 ani de prezenta ai ochelarilor Sover pe piata romaneasca. Cu acest prilej, sunt lansate colectiile de ochelari Roberto Cavalli si Montblanc produse de grupul italian Marcolin. Evenimentul a fost gazduit de JW Marriott Grand Hotel din Bucuresti.
2003, iunie
La cea de-a II-a ediție a Salonului Naţional de Optică şi Optometrie, Sover Optica lansează familia de console Smart-Mirror fabricate de ACEP Franța, extinzându-și portofoliul în domeniul sistemelor video interactive. Prin funcționalitățile sale, Smart Mirror răspunde cerințelor complexe ale purtătorilor de ochelari sau lentile de contact, amplificând experiența de cumpărare și facilitând achiziția unor echipamente optice din segmentul premium.
2003, 15 noiembrie
Sover Optica adauga in portofoliul sau distributia lentilelor de contact Johnson&Johnson, dezvolta aceasta noua activitate si, in 2008, o transfera reprezentantei Johnson&Johnson din Romania.
Sover Optica devine, astfel, primul furnizor national integral de articole optice destinate ingrijirii vederii. Portofoliul include atat produse destinate corectiei si protectiei vederii – monturi optice si ochelari de soare, lentile oftalmice corectoare si lentile de contact, cat si produse din segmentul “eye care professional” – aparatura sau instrumentar necesare investigatiilor oftalmologice si realizarii si montarii ochelarilor.
2004, 21 februarie
In cadrul celei de-a IX-a editii a Întâlnirii Partenerilor Sover Optica, se lanseaza colectiile de ochelari Azzaro si Charriol produse de Grosfilley Lunettes Franta, precum si linia de ochelari Timberland fabricata sub licenta de catre Marcolin. Evenimentul a fost gazduit de Hotel Mara din Sinaia.
2005, 10 ianuarie
Numele societatii devine „Sover Optica” si se modifica identitatea vizuala.
2005, 17 noiembrie
Inaugurarea noului sediu al societatii Sover Optica asigura conditii de munca adaptate nevoilor organizatiei, asigura spatii de expunere a colectiilor curente care permit utilizarea noului showroom pentru gazduirea workshop-ului celei de-a X-a editii a evenimentului anual „Intalnirea partenerilor Sover Optica” (Toamna de aur).
2006, 7-15 iulie
In anul premergător aderării României la Comunitatea Europeană, Sover Optica sponsorizează o expediție românească pentru cucerirea vârfului Mont Blanc, cel mai înalt vârf din Europa occidentală, un proiect temerar care a ilustrat perfect viziunea companiei în privința promovării continue a excelenței și performanței: ”Împreună cu Sover ești, întotdeauna, la înălțime!”.
2006, 17 noiembrie
În cadrul celei de-a XI-a ediții a Întâlnirii Partenerilor Sover Optica, sunt lansate colecțiile de ochelari Just Cavalli și Tom Ford produse de grupul italian Marcolin. De asemenea, este lansat Alta Briot, singurul sistem de șlefuit lentile pe contur care asigură precizia de 50 de microni.
Evenimentul a fost găzduit de Intercontinental Bucharest Hotel, cel mai înalt hotel din capitală la acea vreme.
2009, iunie
Lansarea paginii web www.sover.ro.
2009, 23-24 octombrie
În cadrul celei de-a XIV-a editii a Întalnirii Partenerilor Sover Optica, sunt lansate colecțiile de ochelari Levi’s Eyewear produse de Lunettes Grasset Associés din Franța.
2011, 27 mai
În cadrul evenimentului exclusiv L’atelier du créateur de lunettes Henry Jullien, organizat de Sover Optica la Capital Plaza Hotel din București, au fost lansate oficial colecțiile de ochelari Henry Jullien aparținând producătorului francez Henry Jullien Lunetier.
2012, 24 martie
Cu prilejul primei editii a evenimentului “Eyewear Boulevard” organizat la sediul Sover Optica din Pantelimon, sunt lansate colectiile de ochelari Charmant Titanium Perfection, Charmant-Z si LineArt Charmant produse de Charmant Group (Japonia), specialistul mondial al ochelarilor din titan.
2012, 26-27 octombrie
In cadrul celei de-a XVII-a editii a Întâlnirii Partenerilor Sover Optica, sunt lansate colectiile Blackfin si Bioeyes, produse de Pramaor Italia sub brand propriu, precum si linia de ochelari de soare H1N1 Eyewear, produsa sub brand propriu de 4Planets Italia.
De asemenea, este prezentata in premiera noua linie de produse 2Senses, a furnizorului Trevi Coliseum din Italia. Linia 2Senses contine primele monturi optice din intreaga lume ce functioneaza ca un echipament multifunctional, atat pentru vaz cat si pentru auz.
2013, 24-26 octombrie
Întâlnirea Partenerilor Sover Optica, ediţia a XVIII-a.
Sover Optica aniversează cel de-al 20-lea an de prezență pe piața româneasca de profil. Se lansează în România prima colecție de ochelari Chantal Thomass Lunettes produși de Grosfilley-Franța. Cu același prilej, sunt lansate colecțiile de ochelari TomTailor Eyewear – vedere și soare – fabricați de Visibilia GmbH (Germania).
2014, 23-25 octombrie
Întâlnirea Partenerilor Sover Optica, ediţia a XIX-a. Pe parcursul celor trei zile ale evenimentului, Sover Optica a expus cele mai importante colectii de ochelari ale viitorului sezon, avandu-i alaturi atat pe reprezentantii fabricantilor externi, cat si pe cei mai statornici parteneri locali. Sunt lansate colecţiile de ochelari So Waoo, Tehia – house branduri patentate de Grosfilley (Franta) – si Mango, un brand in licenta produs de OGH Opticalia Global Holding (Spania). Evenimentul a fost gazduit de Restaurantul si Teatrul Elisabeta din Bucuresti.
2015, 12-14 iunie
Sover Optica a participat în calitate de expozant la cea de-a XIV-a ediție a Salonul Naţional de Optică şi Optometrie (SNOO), organizat la Business Park Braşov. Cu acest prilej, Sover Optica și-a reafirmat atât rolul de promotor al colecţiilor de succes din domeniul ochelarilor, cât şi de furnizor de încredere pentru echipamentele necesare investigării şi menţinerii sănătăţii vederii. Au fost lansate cele mai recente colecţii de ochelari ale furnizorilor tradiţionali din Italia (Marcolin, Pramaor, Trevi Coliseum, Centro Style, Immagine98, 4Planets, Einar), Franţa (Grosfilley, Henry Jullien Lunetier şi Lunettes Grasset Associés), Germania (Visibilia GmbH) şi Japonia (Charmant Group). De asemenea, Sover Optica a prezentat în premieră câteva produse recente ale unora din cei mai importanţi fabricanţi din sectorul echipamentelor de şlefuit lentile (Perception, o maşină de şlefuit Briot din gama compactă) sau din cel al aparatelor de investigaţie a vederii. La SNOO 2015 a fost lansat Visionix VX-120, un aparat revoluţionar pentru investigaţia comprehensivă a globilor oculari ce beneficiază de avantajele integrării a 7 măsurători (refracţie, keratometrie, aberometrie, topografie, pupilometrie, tonometrie, cameră anterioară) într-un dispozitiv optic de mici dimensiuni.
2015, 19-21 iunie
Sover Optica a participat la cea de-a doua ediție a Congresului Societății Române de Cataractă și Chirurgie Refractivă, cea mai importantă reuniune profesională dedicată chirugiei oculare din țara noastră, reconfirmându-și rolul de pionier pe piața națională de optică medicală prin etelarea VX-120 Visionix, un aparat revoluţionar bazat pe un concept all inclusive de integrare a măsurătorilor.
2015, 22-24 octombrie
Sover Optica a celebrat ce-a de-a XX-a ediție a Întâlnirii Partenerilor Sover Optica (IPSO), cel mai important eveniment anual organizat de companie. Cele trei zile au prilejuit întâlnirea cu 90 de societăți de pe întreg cuprinsul țării într-o sesiune lucrativă găzduită de sediul Sover Optica din Pantelimon. Pe o suprafață de aproximativ 330 metri pătrați au fost etalate peste 4000 de monturi – 3000 de rame de ochelari și 1000 de ochelari de soare, acoperind 30 de colecții produse de 15 fabricanți.
Ediția aniversară a fost însoțită de o premieră absolută: partenerii Sover Optica au avut șansa de a admira în direct trofeul SILMO d`Or, cel mai important premiu acordat inovației și creativității de către industria de profil, sosit special în țara noastră prin intermediul Luneau Technology, câștigătoare în categoria Echipamente la recentul salon parizian.
2017, 26-28 octombrie
Întâlnirea Partenerilor Sover Optica, ediția a XXII-a
În cele trei zile ale evenimentului Întâlnirea Partenerilor Sover Optica (#IPSO22) au fost etalate peste 3500 de modele – rame de ochelari și ochelari de soare, provenind din 26 de colecții, realizate de 15 fabricanți, situați pe 3 continente. Workshopul #IPSO22 a facilitat contactul cu cele mai recente modele purtând însemnele unor branduri celebre din industria mondială a ochelarilor. La standul Grosfilley France, respectiv Pramaor Italia, partenerii Sover Optica au apreciat live perechile câștigătoare ale trofeului Silmo d’Or 2017. «Metropolitan» a reușit să se detașeze în categoria “Ochelari de soare ● Tendințe”, iar ochelarii de soare Blackfin BF822 ARC au cucerit distincția în categoria “Special Jury Prize”. De notat că palmaresul trofeelor primite la SILMO Paris, se amplifică pentru Pramaor, specialistul italian al monturilor din titan și beta-titan.
2018, 18-20 octombrie
Întâlnirea Partenerilor Sover Optica, ediția a XXIII-a
Desfășurată în anul centenar, Întâlnirea Partenerilor Sover Optica (#IPSO23) este un eveniment corporatist ce confirmă atât implicarea Sover Optica în promovarea sănătății vederii, cât şi poziționarea drept furnizor de încredere pentru echipamentele necesare investigării vederii. Programat anual în luna mondială a vederii, IPSO are menirea, pe de o parte, să faciliteze percepția întregului portofoliu de produse-servicii Sover Optica și contactul cu cele mai recente colecții purtând însemnele unor branduri celebre din industria mondială a ochelarilor, iar, pe de altă parte, să recompenseze fidelitatea celor mai statornici clienți Sover Optica. Vizualizarea și evaluarea noilor modele de ochelari s-a realizat în cadrul workshopului #IPSO23, în cele trei zile fiind probate peste 4000 de modele – rame de ochelari și ochelari de soare. Cei peste 160 de invitați au trăit o experiență unică – ochelarii intrând fie în rolul de actor cotidian, fie în cel de echipament de expresie.
2019, 7-9 iunie
Salonul Naţional de Optică şi Optometrie, ediția a XVIII-a
Sover Optica a participat în calitate de expozant la cea de-a XVIII-a ediție a Salonul Naţional de Optică şi Optometrie (SNOO), organizat la Business Park Braşov, reeconfirmându-și rolul de furnizor tradițional pe piața națională de articole destinate îngrijirii vederii. În sectorul ochelarilor, cele 30 de colecții acoperă ambele categorii – vedere și soare, precum și toate segmentele de preț – premium, medium sau budget, certificând creativitatea celor 7 furnizori - Marcolin, Trevi Coliseum, Pramaor, Centro Style, 4Planets (Italia), Grosfilley (Franța) şi (Japonia). În sectorul echipamentelor pentru atelierul de optică, Sover Optica a etalat maşini de şlefuit fabricate de Briot International, unul din cei mai importanţi fabricanţi din sectorul echipamentelor de prelucrare a lentilelor pe contur. Pentru cei interesați de aparatele necesare investigării vederii, pentru a patra oară s-au testat performanțelor Visionix VX-130, un aparat revoluţionar destinat investigaţiei comprehensive a globilor oculari, integrând 7 măsurători (refracţie, keratometrie, aberometrie, topografie, pupilometrie, tonometrie, cameră anterioară) într-un dispozitiv optic de mici dimensiuni.
2019, 25-26 octombrie
Întâlnirea Partenerilor Sover Optica, ediția a XXIV-a
Cele două zile ale evenimentului , au facilitat întâlnirea cu cele mai recente colecții purtând însemnele unor branduri celebre din industria mondială a ochelarilor. Pe lângă cele lansate în premieră pe piața românească – Catherine de´ Medici, Philipp Plein Eyewear, Zilli Eyewear, Lamarca Eyewear și I Borghesi, au fost expuse de monturi optice și ochelari soare provenite de la 15 fabricanți, de pe 3 continente. Echipa de vânzări Sover Optica a consiliat peste 50 de parteneri și fost secondată de 7 delegați ai furnizorilor externi.